Drone, roboti si algoritmi: Digitalizarea procesului de management al daunelor

In urma cu cateva zile, asiguratorul Zurich UK a anuntat lansarea chatbot-ului Zara, un program-pilot de 6 saptamani prin intermediul caruia vrea sa administreze solicitarile de dauna care nu sunt urgente de pe segmentul auto si al asigurarilor de locuinta.

Chatbot-ul a fost lansat pentru a ajuta compania sa rezolve cat mai repede daunele provocate de caderile de zapada care au afectat Marea Britanie in luna martie: informatiile de la clienti pot fi colectate la orice ora, sapte zile din sapte, iar dauna poate fi procesata si trimisa unei persoane care gestioneaza daunele si ii poate raspunde clientului in 3 ore – o imbunatatire semnificativa fata de cele 24 de ore estimate.

Acesta este doar un exemplu al modului in care digitalizarea schimba toate procesele din domeniul asigurarilor, inclusiv pe cel de management al daunelor. De exemplu, intr-un articol publicat recent pe aceasta tema, David FEGHELM, Senior Solutions Manager in Claims, Munich Re, ofera ca exemplu tehnologia inteligenta de recunoastere a imaginilor, care devine din ce in ce mai relevanta pentru re/asiguratori in momentul administrarii daunelor majore, precum cele provocate de dezastre naturale.

„O evaluare automata a imaginilor din satelit si a fotografiilor aeriene, folosind algoritmi, ofera o privire de ansamblu rapida si o estimare buna a pagubelor produse si a locurilor in care s-au inregistrat acestea. Astfel, personalul calificat, precum specialistii in loss adjustment sau resursele necesare pentru evaluarea daunelor la fata locului pot fi utilizate mai eficient, reducand, astfel, atat costurile, cat si timpul necesar pentru rezolvarea dosarelor de dauna”, a explicat acesta.

La randul sau, Tobias BUETTNER, Head of Claims, Munich Re, a punctat faptul ca „automatizarea managementului daunelor va creste foarte mult eficienta – facand intregul proces mai rapid la acelasi nivel al calitatii”. BUETTNER da ca exemplu un incendiu de proportii inregistrat intr-o hala de productie: intr-un astfel de caz, drone controlate de la distanta pot oferi materiale foto si video mult mai repede decat ar fi sigur pentru oameni sa se afle la fata locului.

Managerii de daune vor fi asistati de chatbots inteligenti, care vor inregistra informatiile din comunicarile cu clientii si le vor evalua in timp real. Prin urmare, clientii isi vor primii despagubirea mai repede si vor avea parte de un serviciu de calitate, iar companiile de asigurare vor reduce costurile de procesare. „Intr-un final, vom fi capabili sa identificam cauza daunei si sa facem o estimare initiala a daunelor complet automat, datorita inteligentei artificiale”, explica David FEGHELM.

Si IoT – Internetul Lucrurilor, alaturi de senzori din ce in ce mai performanti, vor juca un rol din ce in ce mai important in managementul daunelor. „Dispozitive precum senzorii conectati la retea vor trimite in mod automat cantitati masive de date asiguratorilor. Folosind evaluarile corecte, datele obtinute pot oferi informatii privind pierderile, dar pot fi folosite si pentru a detecta cat mai repede daca a fost inregistrata o dauna”, adauga Tobias BUETTNER.

In concluzie, explica expertii Munich Re, varietatea de optiuni create de digitalizare le permite asiguratorilor si reasiguratorilor sa obtina o imagine de ansamblu asupra unei pierderi mult mai repede si mult mai aproape de realitate decat in trecut. La randul lor, clientii primesc mai repede despagubirea in cazul unui eveniment si beneficiaza, de asemenea, de serviciile aditionale oferite de instrumentele digitale.

Mai mult decat atat, si asteptarile clientilor, „transformate” de inovatiile digitale, imping modificari pe segmentul managementului daunelor. Conform unui raport recent realizat de McKinsey, clientii se asteapta, din ce in ce mai mult, la cateva aspecte importante, unul dintre acestea fiind simplitatea – shopping cu un singur click, de exemplu. In al doilea rand, acestia isi doresc acces 24 de ore din 24 la asiguratori, polite si servicii. De asemenea, vor informatii clare si relevante privind caracteristicile unui produs – in special in ceea ce priveste preturile. Nu in ultimul rand, vor produse si servicii personalizate.

Prin urmare, transformarea „digitala” a managementului daunelor, si al intregului domeniu al asigurarilor, este inevitabila.

 

Articol preluat de pe 1asig.ro

Articolul anterior
Articolul următor