TITANICUL DIN ASIGURARI

TITANICUL DIN ASIGURARI

Scurta introducere: Daca viitorul nu te preocupa, nu citi mai departe!

Peste 65% din capitalul investit in start-up-uri vizand piata de asigurari se duce in zona distributiei, spune un studiu Accenture. Nu e deci de mirare ca exista mii de astfel de companii care pun o presiune enorma pe umerii jucatorilor ceva mai conservatori. Asa cum aratam si aici, exista deja site-uri comparatoare, retaileri online care vand polite la pachet cu cine-stie-ce-produse, aplicatii mobile care te imbie sa te asiguri, operatori Peer-2-Peer ce reimpacheteaza conceptul de mutualitate cu un topping de tehnologie, brokeri digitali si chiar si un nou tip de concierge de asigurari numit Brolly – o combinatie futurista intre Warren Buffet si valetul lui Batman. Si lista poate continua!

Insa impactul transformarii digitale depaseste cu mult ideea de intermediere sau dez-intermediere. Distributia „digitala” domina foarte putine piete si, de multe ori, se aplica doar produselor simple, in mare masurastandardizate. In viata reala, amplitudinea transformarii digitale din asigurari cuprinde toate verigile lantului valoric, de la subscriere la daune si client service.

Practic, distributia este doar varful unui aisberg al schimbarii, fiind interfata prin care o organizatie interactioneaza cu lumea exterioara. Digitalizarea se face simtita din ce in ce mai mult si in adancimea acestui ocean al asigurarilor. Caci este in zona de product development, in marketing, cercetare de piata si in daune – acolo unde digitalizarea isi va produce cu adevarat efectele. Si totul pentru a oferi clientilor o experienta de calitate, unitara, continua si… cat mai putin costisitoare.

Studiile ne confirma: digitalizarea influenteaza, creeaza si redefineste, in prezent, viitorul. Este principalul disruptor pentru industrie. Este, fara dubiu, o prioritate pentru organizatiile care nu tin neaparat sa isi piarda relevanta si pozitia in industrie. Ignorand acest „aisberg al schimbarilor”, un Titanic imaginar al asigurarilor risca sa devina un veritabil submarin sau chiar mai rau, exponat intr-un muzeu si subiect de studiu pentru istoricii pasionati de economie.

 

Articol preluat de pe 1asig.ro

Articolul anterior
Articolul următor