Camera Deputatilor a aprobat, marti – 16 mai 2017, in calitate for decizional al Parlamentului, noua Lege privind asigurarea de raspundere civila auto – RCA, cu 226 de voturi „pentru”, 25 „impotriva”, 4 „abtineri”, in timp ce un deputat nu a votat.
Joi, pe 18 mai a.c.m expira perioada de sase luni de plafonare a tarifelor RCA, stabilita prin OUG in noiembrie 2016.
Astfel, actul normativ inlocuieste tariful maxim pentru RCA cu un pret de referinta, calculat de Autoritatea de Supraveghere Financiara.
In acest sens, ASF a pregatit o Norma privind metodologia de calcul de catre Autoritate a tarifelor de referinta pentru asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertelor persoane prin accidente de vehicule si de tramvaie – RCA.
Cheltuielile administrative si de vanzare ale firmelor de asigurare (incluzand comisioanele platite catre brokeri) vor fi limitate la 25%, nivel usor mai mic comparativ cu media de la nivelul pietei din primul trimestru al acestui an, cand a fost de 28%.
Recent, PRBAR – Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare a atras atentia asupra faptului ca limitarea la 25% a cheltuielilor administrative si de vanzare ale politei de asigurare RCA, prevazuta in proiectul de lege privind RCA, incalca principiile unei piete libere si concurentiale, avand consecinte semnificative asupra pietei, printre care si disparitia a 30.000 de asistenti in brokeraj.
Tot marti, deputatii au votat pentru a pastra, in proiectul legii care reglementeaza asigurarile auto obligatorii RCA, definitia initiala data vehiculului care trebuie sa aiba RCA, fiind excluse bicicletele si carutele.
De asemenea, deputatii au votat pentru ca vehiculele care sunt in proces de inmatriculare sa aiba asigurare. Astfel, proprietarii nu vor putea obtine numerele de inmatriculare daca nu au asigurare RCA.
Totusi, asigurarea RCA poate fi suspendata daca vehiculul este tinut intr-un spatiu privat, in afara spatiului public