Otilia MIHAI: In business, conteaza atitudinea, zambetul si ce stii sa spui.

Difuzata in fiecare marti, emisiunea „Ora de Risc” propune, pentru sezonul de vara (sase editii), pana la revenirea in studioul RFI, programata pentru data de 5 septembrie -, o noua abordare. Astfel, emisiunea „Ora de Risc”, moderata de Sergiu COSTACHE – Revista PRIMM Asigurari&Pensii -, va putea fi urmarita, in aceasta perioada, live, pe pagina sa de Facebook si va aborda, alaturi de sase brokeri diferiti, cele mai importante subiecte si tendinte din piata de brokeraj in asigurari.

Otilia MIHAI – Director General, Consultant AA -, a fost primul invitat al emisiunii „Ora de Risc”, in noul sau format, care a evidentiat cateva din problemele cu care se confrunta brokerii. Unele dintre problemele identificate au si rezolvari, dar, arata Otilia MIHAI, aceste rezolvari presupun o implicare activa din partea tuturor actorilor din piata. „Asteptam cu totii ca cineva sa faca ceva. Intr-adevar, ASF (n.r. Autoritatea de Supraveghere Financiara) si ISF (n.r. Institutul de Studii Financiare) fac suficient de multe lucruri in incercarea de a imbunatati situatia si lucrurile din piata, dar nu este destul. Ar trebui – fiecare dintre noi – sa facem ceva in plus, ceva mai vizibil”, puncteaza Otilia MIHAI.

Ce anume? „Trebuie sa avem o pregatire profesionala de baza, la care sa adaugam ceva in plus. Acest ceva in plus se rezuma la cursuri de soft skills, indiferent ca discutam de leadership, comunicare subliminala, coaching. Sunt foarte necesare, pentru ca n-ai sa poti niciodata sa fii un profesionist adevarat in aceasta piata de brokeraj pana nu te identifici pe tine, pana nu te regasesti, pana nu iti face cu adevarat placere ceea ce faci”, explica Directorul General al companiei Consultant AA.

Din dorinta de dezvoltare personala si profesionala constanta, Otilia MIHAI a lansat, recent, un curs de „Leadership financiar: modele corporate”, menit sa aduca plus-valoare in piata si in societate. Iar cei care au fost prezenti la cursul sustinut de Otilia MIHAI pot spune ca au avut ceva de invatat si, de asemenea, ca, la finalul cursului, s-au ales cu acel „ceva in plus” care poate face oricand diferenta.

„Obiectivul meu principal este sa aduc plus-valoare in societatea in care ma aflu, in piata de brokeraj si in lumea cu care interactionez. Chiar imi doresc sa aduc plus-valoare mediului in care activez, pentru ca e nevoie de asa ceva, chiar este nevoie sa mai lasam si de la noi, sa mai incercam sa mai ajutam si pe altii. (…) Daca eu ma simt bine in pielea mea si in interiorul meu, cu siguranta gasesc solutii la orice problema. Bineinteles, daca mai am si un plus de informatii si cateva modele la care sa ma uit – sugestii sau un mentor -, lucrurile sunt si mai simple”, sustine reprezentantul Consultant AA.

Dezvoltarea personala si profesionala presupune iesirea din propria zona de confort, un efort pe care nu multi sunt dispusi sa il faca, dar unul care ofera rezultate remarcabile. „Observ, de cateva luni, de cand ii tot provoc pe colegii mei sa participe la astfel de intalniri, ca-i scot din zona lor de confort si nu e deloc simplu, nici pentru mine, nici pentru ei, dar consider ca este extrem de util pentru cineva sa aiba pe cineva in jur care sa il determine sau sa il forteze, la modul figurat, sa priveasca in sus, sa isi doreasca in permanenta ceva mai mult, sa invete ceva nou, sa se dezvolte ca persoana”, subliniaza Otilia MIHAI.

Efectele acestor cursuri de dezvoltare personala si profesionala vor fi observate in timp si vor avea, in opinia Otiliei MIHAI, un impact pozitiv. „Efectele nu se vad imediat, ne trebuie rabdare si timp, dar, cu siguranta, se va simti acest lucru. Ne plangem ca oamenii nu vor sa cumpere decat produsele obligatorii, ca nu vor sa auda de asigurari sau ca nu le inteleg, ca intermediarii, in marea majoritate, vand doar asigurari RCA. OK, asta e situatia, dar ce facem?! Doar cateva cursuri obligatorii, care trebuie sa fie si care se fac cum se fac?! Nu este suficient si nici peste 15 ani nu vom iesi din aceasta situatie, daca nu facem ceva mai mult de atat”, precizeaza Otilia MIHAI.

La fel de importanta este si atitudinea, pentru ca, in business, atitudinea potrivita face diferenta. Ce inseamna atitudine potrivita? „Tuturor le place sau ar prefera sa aiba de-a face cu oameni draguti, eleganti, inteligenti, cu persoane in care sa gaseasca anumite valori pe care le apreciaza. Nimanui nu-i face placere sau nu i-ar conveni sa aiba de-a face in permanenta cu persoane incruntate, nervoase sau gata sa explodeze. Atitudinea ajuta mai mult decat orice altceva. Conteaza atitudinea, expresivitatea, zambetul si, bineinteles, conteaza si ce stii sa spui. Daca nu stii ce sa spui, mai bine ramai doar la zambet si la priviri”, explica reprezentantul Consultant AA.

„Atunci cand faci ceva, incearca sa-l faci cu placere, incearca sa te gandesti si la ceilalti. Zambeste mai mult, nu te mai stresa atat de mult. Incearca sa nu mai fii egoist si sa te gandesti si la ceilalti. Ce-ai facut pentru oamenii de langa tine, nu doar pentru problemele personale?!”, a incheiat Otilia MIHAI.

 

Articol preluat de pe 1asig.ro

 

Articolul anterior
Articolul următor