„Una dintre teoriile mele este ca industria de asigurari a fost slaba, chiar foarte, foarte slaba – la a comunica ceea ce face, cum face si la cum pot oferi asigurarilevaloare adaugata consumatorilor si afacerilor. Am fost cei mai slabi comunicatori si lobbisti din sectorul financiar.”
Sunt vorbele lui Stephen CATLIN, fondator si ex-CEO al Catlin Group, Membru al IIS Hall of Fame. Un fel de guru al asigurarilor – varianta globala insa. Citatul apare in autobiografia sa, publicata anul trecut, pe care am avut privilegiul sa o primesc de curand, cu autograful autorului. Stephen a inceput ca simplu functionar la Lloyd’s si s-a semi-pensionat dupa ce a vandut compania ce-i purta numele catre grupul XL pentru nu mai putin de 4.2 miliarde USD.
Dupa sute de conferinte de asigurari, servicii financiare si cate si mai cate derulate de-a lungul a 15 ani, inca ascult si intervin cu placere in discutiile privind impactul asigurarilor in viata de zi cu zi a oamenilor si perceptia pe care o au.
Daca pe plaiurile mioritice situatia e relativ „clara”, in lumea larga lucrurile stau putin diferit. In sensul in care, la nivel global, exista doua mari „scoli de gandire”: una realista, care spune ca asigurarile nu sunt si nici nu vor fi produse iubite, adorate si dorite de un public care nu le intelege si nu le apreciaza (pentru cateva motive destul de clare), si o a doua scoala, sa ii zicem progresista, care spune ca aceasta industrie trebuie sa se schimbe fundamental. Daca vrea sa supravietuiasca in forma actuala. Si sa devina… SEXY.
Termenul a fost folosit de mai multi supraveghetori din Europa in cadrul reuniunilor de specialitate, desi parca l-am auzit si in Romania la cateva conferinte. Iar lumea nu se joaca cand vine vorba de asemenea afirmatii. Dezbaterea este chiar acum in plina desfasurare si, desi unui neinitiat i s-ar putea parea mult mai interesanta o discutie despre pretul RCA, esenta povestii este cheia viitorului. Pe scurt: acceptam faptul ca oferim ceva ce nu place nimanui, decat cand ajunge sa o pateasca (si cand oricum nu e foarte incantat de situatie, de moment si de posibilul deznodamant) sauincercam sa creem noi produse, produse pe care oamenii sa le cumpere cu placere. Si sa le aprecieze cu adevarat.
Orice ne va rezerva viitorul, plec de la premisa ca nu am apreciat niciodata un produs sau serviciu la adevarata sa valoare decat atunci cand am avut nevoie de el. Si numai cand totul a functionat perfect, in ciuda asteptarilor. Poate ca asa este si cu asigurarile.
Probabil ca, pe masura ce industria se va transforma si se va apropia de cerintele consumatorilor de astazi si nu de ieri (sic!), domeniul va fi, pe buna dreptate, ceva mai apreciat. Mai ales ca „Increasing success by lowering expectations” a fost mereu o strategie castigatoare. Iar asigurarile, sexy sau nu, trebuie sa se apropie de oameni si sa le ofere ceea ce le trebuie.
Alexandru CIUNCAN
executiv@appa-asigurari.ro
P.S.: In mod total subiectiv, ma angajez sa acord exemplarul cu autograf al cartii lui Stephen CATLIN autorului celei mai bune proiectii despre cum vor arata asigurarile, ca si produse si industrie, in Romania anului de gratie 2025! Folositi cu incredere adresa executiv@appa-asigurari.ro!
Articol preluat de pe 1asig.ro