Generatia Z, cea mai tanara categorie de consumatori (16-24 de ani), care stabileste pe termen mediu si lung tendintele pietei, revine in banci si la birou mai responsabila si mai pregatita pentru neprevazut. Aceasta este una dintre concluziile studiului „Insights PulseZ”, realizat recent de organizatia Romanian Business Leaders (RBL), in parteneriat cu AEGON Romania, pe un esantion de peste 1200 de respondenti. Cercetarea arata ca interesul tinerilor pentru asigurari este in crestere, 73% (fata de 71% in 2021), acestia considerandu-le un instrument financiar util. De asemenea, unul din cinci tineri participanti la sondaj are deja o asigurare de viata, in timp ce 40% iau in calcul sa incheie una in viitorul apropiat.
Cele mai populare tipuri de asigurari, care le reflecta preocuparile si prioritatile in acest an, sunt cele pentru afectiuni grave, in crestere cu 7 procente (62%, fata de 55% in 2021) si accident, in crestere cu 5 procente (41%, fata de 36% in 2021). In acelasi timp, se observa ca, odata cu atenuarea efectelor pandemiei, asigurarile cu spitalizare (inclusiv cu diagnostic Covid) nu mai sunt atat de interesante pentru reprezentantii generatiei tinere, inregistrand o scadere de la 50% in 2021, la 36% in 2022.
Concluziile vin sa confirme, cu cifre in crestere, tendintele identificate in versiunea precedenta a sondajului (2021). Adolescentii si tinerii adulti „Z” ies din pandemie mai preocupati de identificarea unui plan de siguranta si de a investi intr-o asigurare, iar daca in anii pandemici de varf erau ingrijorati mai ales de o posibila spitalizare, in prezent, atentia lor pare sa se mute spre riscurile comune, precum accidentele.
„Studiem an de an si incercam sa anticipam atitudinile tinerei generatii fata de viitor si fata de planificarea financiara, ei fiind viitorii beneficiari ai produselor noastre de asigurare, iar concluziile ne bucura si ne motiveaza. Observam, fata de anul trecut, o migrare a interesului celor foarte tineri de la asigurari cu spitalizare spre asigurari in caz de accident. Este normal, contextul pandemic s-a relaxat, ne intoarcem la viata sociala, iar apetitul pentru iesiri si calatorii a revenit la normal. Riscul de accidente ramane ridicat si este linistitor ca tinerii aleg sa fie prevazatori in fata acestor pericole.” – a declarat Sinziana MAIOREANU (foto), CEO AEGON Romania.
Confruntata in ultimii ani cu preocupari majore, privind nu numai starea de sanatate si veniturile, ci si economiile si stilul de viata, Generatia Z isi maturizeaza obiceiurile de consum si cauta repere si indrumare. Mai mult de jumatate dintre tineri (56%) admit ca nu stiu de unde sa isi ia informatii despre pachetele de asigurare care li se potrivesc. Misiunea AEGON este aceea de a continua educarea tinerilor atat in medii cu acces direct, cat si prin intermediul generatiilor mai mari, cultivand responsabilitatea financiara sub forma de cultura de familie. Rezultatele sunt incurajatoare: 75% dintre tinerii asigurati au varste intre 16 si 21 de ani, ceea ce denota implicarea parintilor in decizia de asigurare.
„Nu putem ignora lectiile dure ale ultimilor doi ani, dar ne place sa credem ca am putut contribui, la randul nostru, cu informatii si solutii practice pentru a atenua ingrijorarile romanilor din toate generatiile. De pilda, am lansat anul acesta asigurarea Fii Precaut, cu spitalizare in caz de accident sau boala (inclusiv Covid), care a fost foarte bine primita de clientii nostri si chiar premiata recent la Gala Premiilor Pietei Asigurarilor. De asemenea, am publicat de curand un ghid gratuit de educatie financiara pentru intreaga familie, care propune solutii de planificare si de economisire pe intelesul fiecarui membru. Si nu ne oprim aici. Educarea publicului face parte din misiunea noastra, pentru ca ne dorim ca oamenii, si in special tinerii, sa stie ca precautia si siguranta sunt accesibile.” – Sinziana MAIOREANU.
Studiul RBL – AEGON, derulat in luna august 2022, a colectat si analizat opinii cu metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interview), pe un esantion de 1212 tineri romani, echilibrat din punct de vedere al genului, regiunii si mediului de rezidenta, si are o marja de eroare de 2,9%. Cercetarea s-a axat pe surprinderea starilor, comportamentelor, intereselor si dorintelor tinerilor din Romania, membri ai Generatiei Z, in noul context pandemic.
Despre AEGON
AEGON Romania face parte dintr-unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume, specializat in asigurari de viata, planuri de pensie si solutii pentru investitii. AEGON are, la nivel mondial, o traditie de peste 175 de ani. In total, cei peste 22.300 de angajati ai companiei ofera servicii financiare pentru aproximativ 34,4 de milioane de clienti din America, Europa si Asia. AEGON a intrat pe piata din Romania in 2007, prin compania de pensii private, si in 2008 prin compania de asigurari de viata. In prezent, AEGON are in Romania peste un milion de clienti si 150 de angajati.
Articol preluat de pe www.1asig.ro