Informarea si educarea publicului privind asigurarile de locuinte, unul dintre obiectivele strategice ale PAID Romania

  • Acasa
  • Asigurari locuinte
  • Informarea si educarea publicului privind asigurarile de locuinte, unul dintre obiectivele strategice ale PAID Romania
Informarea si educarea publicului privind asigurarile de locuinte

Educarea si informarea publicului este o componenta fara de care nu se poate o evolutie in domeniul asigurarilor, a precizat, recent, Nicoleta RADU, Director General, PAID Romania, precizand ca in domeniul asigurarilor obligatorii este nevoie si de o impunere.

„Inainte de orice, fara intelegerea corecta a mecanismelor care pun in miscare acest sistem al asigurarilor nu se poate sa asteptam ca increderea in aceasta activitate sa creasca si oamenii sa cumpere voluntar mai mult decat o fac acum. In spatele unei polite de asigurare este un mecanism complex, pe care doar un public avizat si corect informat ar putea sa-l inteleaga”, a spus ea.

„Pe de alta parte, consider ca informatia pe care o livram trebuie adaptata unui grad de intelegere diferit. De cele mai multe ori, informatia noastra este complexa si dificil de transpus intr-un limbaj inteligibil pentru oamenii care nu cunosc acest domeniu, iar succesul nostru va depinde de cum vom sti sa facem aceasta informatie mai prietenoasa, mai putin rigida si mai usor de accesat de catre publicul larg”, a adaugat Nicoleta RADU.

La PAID, obiectivele companiei sunt, pe de-o parte, ca persoanele eligibile pentru a cumpara sau cele care au deja asigurare sa fie informate corect si la timp, iar, pe de alta parte, sa contribuie la educarea celor care vor deveni publicul tinta – copiii si tinerii. „De asemenea, avem in vedere informarea celor care gestioneaza aceasta punere in aplicare a legii, respectiv autoritatile publice. Trebuie sa recunoastem onest ca exista o lipsa de informare considerabila in randul acestora cu privire la impactul pe care riscurile de catastrofe naturale le-ar putea avea asupra romanilor si a Romaniei”, a afirmat Directorul General al PAID.

Drept urmare, una dintre directiile strategice asumate de PAID in strategia pe 2021-2025 este aceea de a consolida rolul pe care si l-a asumat in zona de comunicare, informare si educare a publicului. „Aceasta consolidare vizeaza mai multe directii. Prima este implicarea noastra directa in zona de comunicare – ramanem in continuare cel mai mare jucator din piata in ceea ce priveste prezenta in media, TV, radio, online. Derulam in fiecare an 2 campanii de promovare, care nu au un scop comercial, nu promoveaza un brand, ci actiuni, necesitatea si importanta pregatirii prin asigurare pentru a face fata pierderilor financiare in urma dezastrelor naturale”, a aratat Nicoleta RADU.

„De asemenea, pentru ca am constatat ca exista o serie de prejudecati referitoare la aceasta activitate, care deriva tot din insuficienta cunoastere a mecanismelor de functionare, am dezvoltat o serie de proiecte speciale, care se refera la demontarea de mituri, prin care dorim sa explicam pe intelesul tuturor, teme foarte tehnice, specifice, care nu trebuie sa fie gresit interpretate. Aceasta campanie se dreseaza atat publicului larg, dar si distribuitorilor de asigurari, care la randul lor trebuie sa fie informati. A doua directie pe care noi am urmarit-o si o urmarin este cea a implicarii noastre prin sustinerea unor proiecte derulate de alte organizatii, care au scopul clar de a educa si informa populatia cu privire la subiecte pe care noi le consideram in scopul nostru – educatia timpurie, proiecte de educatie financiara, pregatire in caz de dezastru”, a adaugat ea.

„Anul trecut, portofoliul nostru a crescut usor, dar din pacate nu a crescut atat de mult pe cat noi ne-am fi dorit, avand in vedere ca oamenii s-au lovit de acest eveniment (pandemia de coronavirus) pe care nu l-au asteptat si care ar putea fi asociat cu evenimentele cu frecventa mica, dar cu impact ridicat, ca cele pe care noi le asiguram”, a incheiat Nicoleta RADU.

La sfarsitul lunii decembrie 2020 erau asigurate obligatoriu 1.753.520 de locuinte la nivel national, rezultand un grad de cuprindere in asigurare de 19,28%, conform Pool-ului de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale (PAID Romania).

Articol preluat de pe www.1asig.ro

https://www.1asig.ro/Informarea-si-educarea-publicului-privind-asigurarile-de-locuinte-unul-dintre-obiectivele-strategice-ale-PAID-Romania-articol-3,100-65468.htm

 

Articolul anterior
Articolul următor