Persoanele fizice vor putea comunica electronic cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) cu privire la propria situatie fiscala, prin intermediul serviciului „Spatiul privat virtual”, oferit de sistemul informatic al Ministerului Finantelor Publice (MFP).
Prevederile referitoare la utilizarea serviciului se regasesc in Ordinul ministrului Finantelor Publice privind procedura de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre ANAF si persoanele fizice. Documentul va face parte din legislatia secundara necesara pentru punerea in aplicare a unora dintre prevederile OUG 40/ 2014, care stabilesc premisele comunicarii in format electronic intre contribuabil si autoritatile fiscale.
„Mi-am propus sa promovam o noua abordare in relatia contribuabilului cu administratia fiscala, bazata pe flexibilitate si deschidere institutionala. Masurile incluse in proiectul de ordin contribuie la cresterea gradului de informatizare a activitatilor desfasurate de organele fiscale si incurajeaza contribuabilii sa depuna la ANAF documente prin mijloace electronice„, a declarat ministrul Finantelor Publice, Ioana-Maria Petrescu.
Comunicarea electronica in Spatiul privat virtual se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.
De asemenea, incepand cu 1 iulie 2014, formularele privind deciziile de impunere anuala pentru venituri realizate de persoane fizice si pentru contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate de acestea, contin o serie de informatii care sa faciliteze plata obligatiilor fiscale. Astfel, fiecare decizie de impunere contine informatii privind codul de identificare fiscala a beneficiarului, contul de venituri bugetare corespunzatoare obligatiei de plata, codul IBAN in care trebuie efectuata plata, suma pe care contribuabilul o are de platit si o rubrica de explicatii. Totodata, pe decizia de impunere sunt incluse informatii privind modalitatile de plata.