Retentia clientilor trebuie facuta prin calitatea serviciilor, nu prin pret

Semnalele din piata de asigurari sunt de stabilitate. O provocare pentru asiguratori este reprezentata de cresterea portofoliului de asigurari facultative, iar retentia clientilor trebuie facuta prin calitatea serviciilor oferite, nu prin pret, conform declaratiilor facute de Cornel COCA CONSTANTINESCU, Vicepresedinte – Membru Executiv, Sectorul Asigurari Reasigurari din cadrul ASF – Autoritatea de Supraveghere Financiara, in cadrul „ZF Insurance Summit”.

Referindu-se la piata RCA, acesta a aratat ca au existat probleme si vor exista in continuare. „Nu trebuie sa credem ca am depasit acest moment, cred doar ca ne-am creat instrumentele necesare pentru a depasi momente similare celor din trecut si mai cred, totodata, ca toti am invatat ceva din lectia trecuta si nu o sa o mai repetam”, a spus Cornel COCA CONSTANTINESCU.

El a amintit ca piata RCA reprezinta aproximativ 53% din totalul segmentului de asigurari generale. „Este mult. In continuare suntem concentrati pe zona asigurarilor de raspundere civila obligatorie. De ce nu construim, pe aceasta piata, asigurari facultative? Mai mult, astazi sunt aproximativ 4,75 milioane de contracte RCA. Este o piata in care produsul nu se vinde, ci se cumpara. Astfel, acesti clienti trebuie sa nu isi doreasca ca migreze din portofoliile dumneavoastra [ale asiguratorilor – n.red.] la o luna, 6 sau 12 luni in functie de perioada pe care a incheiat polita RCA. Din contra, trebuie sa isi doreasca sa ramana. Cum ii veti convinge? Nu ii veti convinge cu pretul, ci prin calitatea serviciilor. Atunci piata va fi stabila. Clientii vor ramane si vor continua sa fie interesati de serviciile oferite inclusiv pe zona facultativa. Daca nu folosim piata asigurarilor obligatorii ca un resort pentru cresterea facultativa, eu cred ca pierdem destul de mult timp pana la atingerea potentialului acestei piete”, a spus Vicepresedintele ASF.

„Atunci cand vorbim de evolutia primei medii RCA, constatam o scadere in primul semestru din 2017 la 731 lei, fata de 768 lei in S1 2016. Dar o analiza trebuie sa fie mai profunda pentru ca au aparut o serie de instrumente noi, vorbim acum de contracte incheiate si pe o luna, dar si pe 2-3-6 luni, pana la 12 luni. Piata arata astfel: aproximativ 16% din contractele RCA sunt incheiate pe o luna de zile, 43% din piata este concentrata pe 6 luni, iar 34% – pe 12 luni. Discutam de o piata fragmentata, de aceea cand vorbim de tarife trebuie sa analizam foarte bine”, a adaugat acesta.

El a atras atentia ca in ultimul an au avut loc mai multe schimari in ceea ce priveste legislatia din piata asigurarilor, incepand de la OUG 54/2016, plafonarea tarifelor RCA, apoi Legea si Norma RCA.

„Nu se poate sa discutam de tarife plafonate intr-o piata in care marii actori se regasesc in zona marilor corporatii. Trebuie sa avem o oferta diversificata si sa ne concentram in a construi planuri de business pe termen lung, nu pe termen scurt. In centrul atentiei noastre trebuie sa fie consumatorul”, a subliniat Cornel COCA CONSTANTINESCU.

Conform acestuia, piata asigurarilor din Romania este una stabila, caracterizata de imbunatatirea indicatorilor de prudentialitate si de lichiditate, ceea ce rezulta din analiza efectuata de Autoritatea de Supraveghere Financiara, in urma raportarilor trimise de societatile de asigurare.

Piata asigurarilor a atins, in primul semestru al anului 2017, un total al primelor brute subscrise (PBS) de 5,04 miliarde de lei, in crestere cu 8% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.

„Pentru prima data toti asiguratorii indeplineau, la data de 30 iunie 2017, cerintele minime de capital (MCR) si cerintele de capital de solvabilitate (SCR), conform Regimului Solvency II.

Totodata, rezultatul net al activitatii, din primul semestru al anului 2017, a fost unul pozitiv, ridicandu-se la 260,3 milioane lei, in crestere cu 115% fata de perioada similara a anului trecut”, a aratat Vicepresedintele ASF.

Acesta a mai atras atentia asupra structurii pietei din Romania comparativ cu Europa. „Spre deosebire de piata europeana de asigurari, dominata de segmentul asigurarilor de viata, in Romania acesta reprezenta doar aproximativ 21% din primele brute subscrise, piata fiind dominata de asigurarile generale (79%), respectiv cele auto. Cu toate acestea, se remarca o crestere semnificativa a segmentului de asigurari de viata, primele brute subscrise aferente acestui segment depasind nivelul de 1 miliard lei in semestrul I 2017”, a spus Cornel COCA CONSTANTINESCU.

 

Articol preluat de pe 1asig.ro

Articolul anterior
Articolul următor