Circa 85% dintre romani au cumparat doar produse care sa le acopere nevoile de baza, care tin de supravietuire, siguranta si sanatate, de la decretarea starii de urgenta impusa de raspandirea noului coronavirus, arata un studiu realizat de AEGON Romania in prima jumatate a lunii aprilie.
Din punct de vedere al prioritatilor emotionale, s-a observat ca majoritatea respondentilor, 84%, s-a impartit egal intre cei cu o mentalitate orientata spre depasirea greutatilor si cei care au ramas in expectativa. Astfel, rezultatele arata ca aproximativ 42% dintre respondenti s-au concentrat in aceasta perioada pe valori precum grija, stabilitate si invatare, iar alti 42% au adoptat o mentalitate bazata pe depasirea obstacolelor, explorare si divertisment, pentru a reusi sa se detensioneze.
Principalele obiective ale cercetarii au inclus determinarea modului in care romanii s-au adaptat situatiei actuale, schimbarile care au survenit in comportamentul lor de consum, perceptia pe care respondentii o au cu privire la viitor, precum si identificarea nivelului de interes pentru asigurarile de viata.
Din aceeasi cercetare reiese faptul ca declansarea epidemiei in Romania si ingrijorarea legata de starea de sanatate si de stabilitatea locurilor de munca i-au determinat pe 55% dintre respondenti sa considere ca este necesara incheierea unei asigurari de viata. Din totalul participantilor la studiu, ideea de a avea o asigurare de viata a suscitat cel mai ridicat interes pentru persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 44 ani, cu studii medii sau superioare, venituri medii sau mari si cu copii de pana in 14 ani. Astfel, 62% dintre respondentii care provin din aceasta categorie considera necesara incheierea unei asigurari de viata. Aceasta perceptie este impartasita si de 63% dintre adultii de varsta mijlocie, necasatoriti si fara copii.
Studiul a evidentiat o deschidere semnificativa catre cumpararea de asigurari online si dupa ridicarea restrictiilor. Astfel, 43% dintre respondenti mentioneaza ca ar prefera sa achizitioneze o asigurare de viata online. Femeile s-au aratat interesate de achizitionarea asigurarilor online
intr-un procent de 48%. De asemenea, 4 din 10 respondenti ar prefera in continuare sa mearga la sediile bancilor sau brokerilor, in special barbati (45%).
„Am demarat acest studiu pentru a intelege mai bine impactul pe care pandemia COVID-19 si perioada de stat acasa l-au avut asupra comportamentului romanilor. Totul pentru a le putea oferi actualilor si potentialilor clienti servicii si produse de care au cu adevarat nevoie. Rezultatele ne-au confirmat ca, momentan, romanii se limiteaza la achizitii care vizeaza produse de stricta necesitate. Ma bucura, totusi, sa vad ca oamenii incearca sa ramana optimisti si ca tot mai multi incep sa inteleaga ca suntem fragili, ca viata asa cum o stiam ni se poate schimba intr-o secunda si ca este important sa ne pregatim cat de bine putem pentru neprevazut. De asemenea, un alt aspect important este avantul pe care l-a luat online-ul si care tinde sa continue si dupa incheierea starii de urgenta. Cred ca viitorul asigurarilor sta in simplitate si interconexiune, in adaptarea produselor la mediul online si in dezvoltarea platformelor si a magazinelor online. Tocmai de aceea, in perioada aceasta am pus accentul pe promovarea www.AEGONmarket.ro, magazinul nostru online de asigurari, unde principalele produse se adreseaza celor care sunt preocupati de sanatatea lor si a celor dragi”, a punctat Sinziana MAIOREANU (foto), CEO al AEGON Romania.
Articol preluat de pe www.1asig.ro