În caz de daună

Ai avut un eveniment neprevazut?

Nu iti fa griji! Contacteaza-ne si te vom asista pentru a-ti rezolva problemele mai simplu decat crezi! 
Pentru ca riscurile de accidente neprevazute sunt cat se poate de reale, producerea acestora poate afecta confortul caminului tau.

Cum procedez?

Pentru a te proteja in astfel de situatii neplacute, a caror frecventa este din pacate in crestere, este necesar sa fii asigurat. Astfel, iti vei putea recupera pierderile suferite, in eventualitatea in care acestea ar avea loc.

De regula, in cazul producerii unei daune, trebuie sa comunicati acest lucru companiei de asigurari sau brokerului de asigurare unde a fost incheiata polita de asigurare de locuinta, asigurandu-va ca respectati termenele obligatorii de avizare prevazute in polita dumneavoastra de asigurare: 24 de ore in caz de furt si 48 de ore in cazul producerii celorlalte tipuri de dauna.

Iata cativa pasi pentru solutionarea daunelor auto cat si daunele la locuinte.

  1. In caz de dauna este recomandat sa suni reprezentantul Consultant AA care a emis polita pentru informatii privind modul de avizare a daunei.
  2. Conform ordinului ASF nr 21/2008 in caz de dauna auto se poate completa formularul autocopiativ de constat amiabil doar în situația în care accidentul rutier s-a întâmplat pe teritoriul României, între două vehicule, iar în urma acestuia au rezultat numai pagube materiale (!!! deci nu și vătămări corporale/decese sau alte pagube la terti). Fiecare dintre parti primeste un exemplar si ii da celeilalte parti copii dupa permis, asigurarea RCA si certificatul de inmatriculare al masinii sale.
  3. In toate celelalte cazuri trebuie anuntat cel mai apropiat post de politie care intocmeste proces verbal.
  4. In cazul aparitiei evenimentului asigurat primul pas este contactarea noastra directa; de aici inainte noi ne ocupam de avizarea daunei la asigurator, de deschiderea dosarului de dauna, alegerea service ului conform cerintelor dumneavoastra, consiliere permanenta si gratuita pentru rezolvarea eficienta si in timp util a problemelor aparute.
Departamentul specializat de daune ConsultantAA

Avand un departament specializat de asistenta in caz de daune, va oferim servicii complete de asistenta in caz de dauna printre care amintim:

  • Informatii si suport cu privire la modalitatea de avizare a unei daune (ex: tipuri de documente necesare pentru avizarea daunei, procedura de avizare si deschidere dosar de dauna, modalitate de completare a documentelor)
  • verificarea si informarea clientului cu privire la acoperirea asigurarii vizavi de daunele suferite ( daca dauna este sau nu acoperita de polita de asigurare )
  • informatii cu privire la centrele de dauna ale asiguratorului (pentru asigurarile CASCO si RCA)
  • Informatii si recomadari pentru service-uri auto (avand in vedere service-urilor agreate de asiguratori, procedurile de decontate si plata a reparatiilor)
  • Asistenta pana la finalizarea repatariilor sau incasarea despagubirilor cuvenite
  • preluam autoturismul avariat si ne ocupam de avizarea daunei, intrarea autoturismului in reparatie si tractarea acestuia daca este necesar
  • va oferim autovehicul la schimb, pana la 20 zile
Beneficii client:
  • economisire timp
  • evitarea stresului si a discomfortului creat de procedurile fiecarui asigurator in procesul de avizare si constatre a daunei
  • garantarea calitatii lucrarilor

Mai multe detalii gasiti la serviciile Car Assistance.

 

Modificări 2018 la LEGEA RCA

Unde se pot efectua reparatiile.

Una din principalele modificări ține de lanțul relațional dintre păgubit – asigurător – unitatea de service. Acestea din urmă nu vor mai fi impuse de firmele de asigurare, ci ele vor fi cele care vor impune și stabili soluțiile tenice de reparații și remediere. De altfel, procesul verbal de constatare a daunei va cuprinde o mențiune specială cu privire la dreptul persoanei păgubite de a-și repara mașina la orice unitate service.

Se sanctioneaza utilizarea in reparatia vehiculelor avariate a pieselor sau ansamblelor contrafacute si/sau falsificate de catre unitatile reparatoare auto.

Clauza decontare directa- clauza facultative la asigurarea RCA.

O noutate majoră o reprezintă introducerea sistemului de decontare directă. Astfel, decontarea pentru lucrările de reparaţie după un accident nu se mai face prin poliţa şoferului vinovat, ci prin propria poliţă, urmând ca ulterior asigurătorul să se despăgubească de la asigurătorul şoferului vinovat. Pentru aceasta este necesar ca asiguratul sa achite o prima suplimentara la incheierea politei RCA. ATENTIE!!! ACEASTA CLAUZA NU REPREZINTA O ASIGURARE CASCO.

Masina la schimb pe durata reparatiei.

O alta prevedere a noii legi rca stipuleaza faptul ca cei care se aleg cu maşina avariată pot beneficia de decontarea cheltuielilor cu închirierea unui autoturism dintr-o clasă similară cu a lor, pe durata cât vehiculul personal nu poate fi folosit. De asemenea, păgubiţilor le pot fi decontate plăţile făcute cu transportul – dacă aleg să nu îşi închirieze o maşină. Inchirierea se face de la o firma specializata – rent a car _iar in baza facturii se deconteaza la asiguratorul RCA aceasta cheltuiala. Timpul de inchiriere decontat se calculeaza dupa numarul de ore de manopera acordate prin devizul de reparatie. Aceasta informatie se afla de la asigurator ( de exemplu 4 ore de manopera echivaleaza cu o zi de masina la schimb).

Majorari ale tarifului in caz de dauna.

Norma RCA mai prevede schimbări și în privința punctelor de trauma luate în calcul pentru vătămare corporală produsă în urma unui accident, dar și modificări referitoare la bonus-malus. Asfel, conducătorii auto care achiziționează sau schimbă autoturismul, își păstrează clasa de bonus. Cei care vor avea mai mult de 2 daune pe an vor fi penalizați de 6 ori, iar cei care nu vor avea evenimente, vor avea un bonus mai mare. Prețul asigurării RCA va varia în funcție de sistemul bonus-malus, de la 180% în plus până la 50% în minus.

Plata despagubirii.

Despagubirea se plateste de catre asiguratorul RCA in termen de 10 zile de la data acceptarii ofertei de despagubiresau de la data la care asiguratorul RCA a primit o hotarare judecatoreasca definitiva sau acordul entitatii de solutionare a litigiului cu privire la suma de despagubire pe care este obligat sa o plateasca

1. Odata constatate pagubele inregistrate trebuie sa parcurgeti urmatorii pasi:
  • sa actionati in directia identificarii si inlaturarii cauzelor acestora;
  • sa adoptati masurile necesare in vederea protejarii bunurilor si a limitarii extinderii daunelor;
  • sa pastrati bunurile afectate, in vederea punerii acestora la dispozitia asiguratorului sau a autoritatilor competente in vederea desfasurarii activitatii de constatare / investigatii.
2. Recomandari in functie de dauna:

In caz de incendiu:

  • intrerupeti curentul electric de la tabloul de sigurante;
  • intrerupeti alimentarea cu gaze;
  • anuntati pompierii / politia la numarul unic de urgenta 112
  • incercati, numai in cazul in care este posibil, si fara a va pune viata in pericol, sa stingeti incendiul prin forte proprii
  • in cazul stingerii incendiului de catre pompieri, solicitati-le acestora un exemplar al Procesului-Verbal de interventie.

In caz de inundatie a apartamentului de bloc:

  • inchideti robinetii de la instalatia interioara sanitara / incalzire si, in functie de situatie, robinetii de la subsolul cladirii;
  • anuntati Asociatia de Proprietari in vederea constatarii pagubelor si a cauzelor producerii inundatiei si solicitati Asociatiei o dovada / adeverinta in acest sens;
  • in cazul in care inundatia provine de la un apartament situat la un etaj superior, anuntati proprietarul acestuia pagubele produse in apartamentul dumneavoastra (recomandabil in prezenta martorilor).

In caz de furt / vandalizare a bunurilor din locuinta:

  • adoptati masurile necesare in vederea protejarii/conservarii urmelor;
  • anuntati organele de politie la numarul de telefon 112, in vederea efectuarii cercetarilor specifice;
  • prezentati Politiei si reprezentantilor asiguratorului o lista cuprinzand bunurile care lipsesc sau au fost distruse.

In caz de calamitati naturale (inundatii / viituri, alunecari de teren, cutremur)

  • anuntati Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta la telefon 112 sau Primaria locala.

3. Cu ocazia notificarii daunei va fi necesar sa furnizati informatii referitoare la:

  • identitatea persoanei care anunta producerea daunei: nume, prenume, nr. telefon, adresa de e-mail;
  • locul si data producerii daunei;
  • circumstantele producerii daunei (descrierea evenimentului);
  • descrierea bunurilor avariate;
  • numarul politei de asigurare.

La scurt timp dupa anuntarea daunei inregistrate, veti fi contactat telefonic de un inspector al asiguratorului in vederea efectuarii constatarii la fata locului a daunelor avizate. In acest sens, se va incheia un proces-verbal si se vor efectua fotografii ale bunurilor afectate de producerea riscului asigurat.

4. Documentele solicitate in vederea finalizarii dosarului de dauna:
  • copia actului identitate;
  • copia contractului (politei) de asigurare;
  • copia actului doveditor al interesului asigurabil (act proprietate / inchiriere, facturi achizitie etc.) asupra bunurilor asigurate
  • imputernicire pentru persoana care avizeaza dauna si participa la constatarea pagubelor, in cazul in care reprezentantul asiguratorului nu poate realiza acest lucru;
  • schite / planuri ale locuintei avariate (in cazul in care exista);
  • copii ale actelor intocmite de autoritati/dovada (adeverinta) de la Asociatia de Proprietari, respectiv declaratii ale martorilor;
  • devize oferta (in vederea acceptului de catre asigurator) / contract de reparatie / factura in cazul in care doriti efectuarea reparatiilor necesare cu firme specializate, respectiv note de constatare tehnica / factura pentru remedierea pagubelor la bunurile din locuinta.
5. In vederea solutionarii dosarului de dauna este important:
  • sa furnizati asiguratorului toate informatiile si documentele solicitate;
  • sa permiteti efectuarea (direct sau prin intermediul brokerului) investigatiile referitoare la cauza si dimensiunea / valoarea daunei.

De asemenea, aveti obligatia de a conserva dreptul de regres (actiune indreptata de catre o persoana fizica sau juridica fata de alta persoana pentru recuperarea unei sume platite) al asiguratorului impotriva celor vinovati de producerea pagubelor. Asiguratorul isi rezerva dreptul de a nu plati despagubiri in cazul nerespectarii acestor prevederi.

Nu in utlimul rand, foarte important este faptul ca reparatiile bunurilor afectate ca urmare a producerii diverselor tipuri de daune trebuie efectuate dupa constatarea de catre asigurator a pagubelor inregistrate, sau dupa obtinerea acordului prealabil al acestuia

Mai aveți vreo problemă ce necesită soluții?

Folosiți datele de contact de mai jos si apelați-ne pentru orice problema care nu se regasește mai sus

Sediul central

Str. Maica Alexandra. Nr. 5 Sector 1 Bucuresti

Suna pentru ajutor

Mobil: 0758027903
Fix/Fax: : 021 222 75 41

Email

office@consultantaa.ro

    Toate campurile marcate cu * sunt obligatorii!